Υπάρχει σύνδεση μεταξύ του εμβολίου της AstraZeneca και των περιστατικών θρομβώσεων αλλά δεν έχει εξακριβωθεί ακόμη η αιτία, ανέφερε την Τρίτη υψηλόβαθμος αξιωματούχος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΜΑ), σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο.

Υπενθυμίζεται ότι πριν από μια εβδομάδα ο ΕΜΑ είχε ανακοινώσει ότι δεν είχαν βρεθεί παράγοντες ειδικού κινδύνου, περιλαμβανομένης της ηλικίας,  για ενδεχόμενη σχέση του εν λόγω εμβολίου με θρόμβους στο αίμα.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων αναμένεται να επικαιροποιήσει τις συστάσεις του σχετικά με το εμβόλιο της AstraZeneca και τις παρενέργειές του μέχρι τις 9 Απριλίου, ενώ όπως τόνιζαν κυβερνητικές πηγές η ελληνική πολιτεία θα αναμείνει την απόφαση του ΕΜΑ, την προσεχή Πέμπτη.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός μέσω της επιτροπής φαρμακοεπαγρύπνησης συνεκτιμά 44 περιστατικά από ολόκληρη την Ευρώπη (σε 9,2 εκατομμύρια εμβολιασμούς).

 

Μέχρι στιγμής, οι περισσότερες από τις αναφερόμενες περιπτώσεις έχουν συμβεί σε γυναίκες κάτω των 60 ετών εντός 2 εβδομάδων από τον εμβολιασμό. Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, συγκεκριμένοι παράγοντες κινδύνου δεν έχουν επιβεβαιωθεί.

Αυτά είναι τα επικίνδυνα συμπτώματα μετά τον εμβολιασμό

Τα άτομα που έχουν λάβει το εμβόλιο θα πρέπει να ζητήσουν ιατρική βοήθεια αμέσως εάν εμφανίσουν τα ακόλουθα συμπτώματα: 

δυσκολία στην αναπνοή

πόνος στο στήθος

πρήξιμο στο πόδι σας

επίμονος κοιλιακός πόνος

νευρολογικά συμπτώματα, συμπεριλαμβανομένων σοβαρών και επίμονων πονοκεφάλων ή θολή όραση

μικροσκοπικά σημεία αίματος κάτω από το δέρμα πέρα από το σημείο της ένεσης

Όσον αφορά όλα τα εμβόλια, ο EMA θα συνεχίσει να παρακολουθεί την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα του εμβολίου και να παρέχει στο κοινό τις τελευταίες πληροφορίες.