Οι λύσεις για τα 5 συνηθέστερα προβλήματα κατά την υποβολή αίτησης στο power pass – Τι γίνεται με τις ασυμβατότητες στη δήλωση φοιτητικής στέγης, και τις περιπτώσεις «φιλοξενίας» και «δωρεάν παραχώρησης» – Τι πρέπει να προσέξουν οι δικαιούχοι του Fuel Pass 2 εάν επιλέξουν την άυλη ψηφιακή κάρτα Power Pass, Fuel Pass, Αλλάζω συσκευή: Προϋποθέσεις, ημερομηνίες, ποσά

Μπορεί οι φορολογικές δηλώσεις να πήραν τελικά παράταση έως 29 Ιουλίου (και ώρα 3 μμ), φορολογούμενοι και λογιστές «τρέχουν» όμως παράλληλα για να προλάβουν μια σειρά από διορίες για αιτήσεις σε πλατφόρμες που μοιράζουν επιταγές, μετρητά στην τράπεζα και άυλες ψηφιακές κάρτες στους καταναλωτές.

Σας δίνουμε σήμερα απαντήσεις σε μια σειρά από προβλήματα, παγίδες ή μηνύματα που μπορεί να βρει μπροστά του κάποιος συμπληρώνοντας τις αιτήσεις αυτές, που θα προκαλούσαν νέα χρονική καθυστέρηση, λάθη και απώλεια χρημάτων ή διοριών σε ορισμένες από αυτές τις περιπτώσεις.

Για παράδειγμα, στην εφαρμογή Power Pass για επιδότηση έως 600 ευρώ στους λογαριασμούς ρεύματος:

Πρόβλημα 1ο: Aμέσως μόλις βάλει κάποιος τους κωδικούς Taxisnet, χωρίς να προβεί σε καμία άλλη ενέργεια, η διαδικασία σταματάει άδοξα: «Δεν είστε δικαιούχος» είναι το μήνυμα που εμφανίζεται σε κάποιες περιπτώσεις, πριν καν γίνει αίτηση και χωρίς να αναφέρεται καμία αιτία απόρριψης!

Όσες φορές να βγει και να ξαναμπεί κάποιος, θα είναι χάσιμο χρόνου. Η εφαρμογή τον έχει ήδη αποκλείσει για κάποιον από τους παρακάτω λόγους, τους οποίους και πρέπει να ελέγξει και ο ίδιος αν ισχύουν:

  • υπέρβαση ορίου εισοδήματος
  • φορολογική κατοικία στο εξωτερικό
  • μη υποβολή δήλωσης Ε1 πέρυσι και φέτος (έως 30 Μαΐου)
  • την αίτηση την έκανε ήδη ο άλλος σύζυγος (αν κάνουν κοινό Ε1)

Πρόβλημα 2ο: «Aσυμβατότητα» στοιχείων όταν κάποιος υποβάλει αίτηση για επιδότηση ρεύματος σε φοιτητική στέγη. Ενώ δηλαδή ο γονέας συμπληρώνει σωστά την αίτηση για το σπίτι που νοικιάζει το παιδί του που είναι φοιτητής, η πλατφόρμα αντλεί αυτόματα τα στοιχεία του εκμισθωτή του ακινήτου και ξαφνικά η διαδικασία σταματάει με ένα μήνυμα που ενημερώνει για… ασυμαβτότητα στοιχείων.

Το μήνυμα δεν υπονοεί ότι υπάρχει λάθος στα στοιχεία της αίτησης, αλλά πρόβλημα στα στοιχεία των μισθώσεων (πχ επώνυμο στη θέση του ονόματος) και αναμένεται διόρθωση.

Συγκεκριμένα, κάποιο όνομα ή επώνυμο που αντλήθηκε από τα αρχεία της φορολογικής διοίκησης για τα ΑΦΜ που δηλώθηκαν, ίσως αναγράφεται διαφορετικά. Λόγου χάρη, το όνομα «Κωνσταντίνος Πλάντζος του Χριστοφόρου» συντομογραφείται στα αρχεία της
ΑΑΔΕ ως «ΚΩΝ ΧΡΙ ΠΛΑΝΤΖΟΣ» και οδηγεί σε ασυμφωνίες τα ηλεκτρονικά συστήματα.
Ωστόσο το πρόβλημα έχει εντοπιστεί και διορθώνεται. Αν κάποιος αντιμετωπίζει δυσκολίες, αναμένεται να λυθεί αν δοκιμάσει να συνδεθεί ξανά κάποια επόμενη ημέρα –πριν τις 30 Ιουνίου όμως που λήγει η διορία των αιτήσεων.

Πρόβλημα 3ο: Διόρθωση κύριας κατοικίας. Στη μήνα-με-το-μήνα διόρθωση της διεύθυνσης, δεν αλλάζει ο Δεκέμβριος. Όσες φορές και αν κάνουν την διαδικασία κάποιοι, πατούν «υποβολή» αλλά η διεύθυνση χάνεται!

Αυτό το πρόβλημα υπάρχει μόνο εάν έχει υποβληθεί ήδη το φετινό Ε1 για το 2021. Γιατί τότε «κλειδώνει» ο Δεκέμβριος. Ωστόσο αλλάζει αυτόματα, αν αλλάξει ξανά το Ε1 του 2022.
Απαιτείται δηλαδή τροποποιητική δήλωση, για να αλλάξει ο Δεκέμβριος. Αν δεν έχει υποβληθεί όμως ακόμα η φετινή δήλωση, τότε η διόρθωση στην αίτηση προχωρά κανονικά.

Πρόβλημα 4ο : «Φιλοξενία» αντί για «κύρια κατοικία – δωρεάν παραχώρηση»
Για άλλη μια φορά, από λάθος ή άγνοια κάποιες φορές, η δήλωση «φιλοξενίας» δημιουργεί συγχύσεις και πρόβλημα. Αν έχει παραχωρηθεί η κατοικία, δεν είναι φιλοξενία. Αν πχ οι γονείς έχουν δώσει σπίτι στην κόρη τους και δηλώνουν αμφότεροι ότι φιλοξενούνται από αυτήν, αλλά πλέον οι ίδιοι μένουν σε αυτό ενώ η κόρη τους έχει φύγει και μένει αλλού (πχ παντρεύτηκε και μένει με τον σύζυγο) τότε η κόρη δεν μπορεί να κάνει αίτηση για άλλη δύο κύριες κατοικίες.

Αλλά ούτε οι φιλοξενούμενοι γονείς μπορούν να κάνουν αίτηση ως φιλοξενούμενοι. «Κύρια κατοικία» έχουν όσοι μένουν σε σπίτι που τους ανήκει, που το νοικιάζουν ή που τους έχει παραχωρηθεί για να μένουν από κάποιον άλλον, όχι όμως όσοι φιλοξενούνται από κάποιον (και αυτό υπονοοεί ότι μένουν μαζί σαν ένα ενιαίο νοικοκυριό).

Στην περίπτωση αυτή, η λύση είναι πάλι η τροποποιητική φορολογική δήλωση. Δηλαδή να γίνει διόρθωση του λάθους στο περσινό Ε1 (για να ξεκλειδώσει ο Δεκέμβριος) ή και στο φετινό Ε1, τόσο του «ιδιοκτήτη» όσο και του «φιλοξενούμενου».

Πρόβλημα 5ο : για θανόντες μεταξύ Δεκεμβρίου 2021 και Μαΐου 2022 δεν μπορεί να υποβληθεί αίτηση. «Κλειδώνει» το ΑΦΜ του δικαιούχου στο Taxisnet, αλλά δεν το παίρνουν κληρονόμοι. Σε αυτό το πρόβλημα οι κληρονόμοι το χάνουν, εκτός στην δήλωσή τους είχαν οι ίδιοι ως κύρια κατοικία, το σπίτι όπου διέμενε ο θανών.

+1 στην πλατφόρμα «Αλλάζω Συσκευή»: το σπίτι όπου θα γίνει αλλαγή συσκευών επιλέγεται με βάση τον αριθμό παροχής ρεύματος του ακινήτου. Πρέπει να αναγραφούν τα 11 πρώτα ψηφία του αριθμού αυτού, δηλαδή όχι μόνον τα 9 ψηφία που αναγράφονται στο Ε1, ούτε και τα 12 ψηφία που αναγκράφει ο λογαριασμός ρεύματος –και ούτε πρέπει να βάλει κανείς την διαχωριστική παύλα πριν τα τελευταία 3 ψηφία. Αν δεν πετύχει τα 11 ψηφία χωρίς παύλα, η διαδικασία δεν προχωράει.

+1 στην παλτφόρμα «Fuel Pass 2»: καθώς ο αριθμός των δικαιούχων πολλαπλασιάζεται πλέον, νέοι δικαιούχοι μπορεί να πέσουν στην «παγίδα» του κινητού χωρίς NFC. Δηλαδή αν επιλέξουν άυλη ψηφιακή κάρτα για να επωφεληθούν από τα 15 ευρώ παραπάνω και κατεβάσουν την εφαρμογή στο κινητό τους για να πληρώνουν ανέπαφα στα πρατήρια καυσίμων, μπορεί να μη την διαβάζει το POS στο βενζινάδικο και να χάσουν την επιδότηση παρότι… την έλαβαν! Η λύση είναι να περάσουν την εφαρμογή ΜΟΝΟ σε smartphone δικό τους ή κάποιου έμπιστου οικείου προσώπου, αρκεί το κινητό αυτό να έχει την δυνατότητα ανέπαφων πληρωμών από κοντινή απόσταση (NFC) για να γίνει η εξαργύρωση του ποσού σε ένα πρατήριο.