Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για κυβέρνηση και λοιμωξιολόγους, καθώς τα επόμενα 24ωρα φαίνεται πως θα καθορίσουν το κατά πόσο τα περιοριστικά μέτρα που είναι σε ισχύ στην Αττική, θα παραταθούν ή όχι.

Από την χθεσινή ενημέρωση του ΕΟΔΥ έγινε σαφές πως η κατάσταση όσον αφορά τα νούμερα της πανδημίας δεν είναι και η καλύτερη: Περαιτέρω πίεση στο σύστημα υγείας, καθώς αυξήθηκαν κατά 20 το τελευταίο 24ωρο οι διασωληνωμένοι, αλλά και 880 κρούσματα σε λιγότερα τεστ απ’ ότι συνήθως.

Οι ειδικοί εμφανίζονται διστακτικοί για ενδεχόμενη άρση του lockdown στην Αττική από την 1η Μαρτίου, με την κυβέρνηση να παρακολουθεί τα επιδημιολογικά στοιχεία, αξιολογώντας τα με τη συνδρομή της επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων.

Η αύξηση στις νοσηλείες προβληματίζει, ενώ ζητούμενο αποτελεί η μείωση του ιικού φορτίου στο λεκανοπέδιο. Το βασικό σενάριο θέλει το lockdown στην Αττική να παρατείνεται για μία βεομάδα μετά την 28η Φεβρουαρίου.

Την Πέμπτη σε μία πιθανή δεύτερη συνεδρίαση θα υπάρχει μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για να αποφανθούν σχετικά με την επιδημιολογική κατάσταση της Αττικής.

Τα βασικά σενάρια μέχρι στιγμής είναι δύο

Το πρώτο θέλει το υφιστάμενο lockdown να παρατείνεται για ένα διάστημα μία με δύο εβδομάδων προκειμένου να δοθεί χρόνος στο σύστημα υγείας να αποσυμπιεστεί. Το δεύτερο θέλει τους λοιμωξιολόγους να εισηγούνται στην κυβέρνηση την σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα με επαναφορά της οικονομικής δραστηριότητας από την ερχόμενη Δευτέρα 1η Μαρτίου μόνο με click away και, ίσως, σε ένα νέο πλαίσιο στο οποίο θα έχει συμβάλει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Ανοίγει το λιανεμπόριο με νέο sms και «διορία» στα ψώνια

Αν τελικά από την 1η Μαρτίου ανοίξει η αγορά αυτό θα γίνει με νέα και συγκεκριμένα δεδομένα.

Σε κάθε περίπτωση οι εκπτώσεις αποφασίστηκε ήδη να πάρουν παράταση έως τις 31 Μαρτίου προκειμένου να αναπληρωθεί κατά το δυνατόν το διάστημα που χάθηκε με το κλείσιμο των καταστημάτων.

Ήδη η κυβέρνηση επεξεργάζεται μοντέλα για τον περιορισμό της κινητικότητας, τη στιγμή που θα δοθεί το πράσινο φως για άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων.

Στο πλαίσιο αυτό, συζητείται η δημιουργία ενός νέου κωδικού 7 που θα αφορά μόνο τις αγορές από εμπορικά καταστήματα και όχι καταστήματα τροφίμων, όπως τα σούπερ μάρκετ, όσο και η αποστολή γραπτών μηνυμάτων σε έναν διαφορετικό πενταψήφιο αριθμό από το 13033, σενάριο που δείχνει να προκρίνεται, βρίσκονται στο τραπέζι, χωρίς όμως να έχει ληφθεί ακόμα συγκεκριμένη απόφαση.

Και στις δύο εκδοχές θα υπάρχει χρονικός περιορισμός για τις αγορές, ο οποίος δεν θα υπερβαίνει τις 2 – 3 ώρες, ενώ εξετάζεται αντίστοιχα μηνύματα να μπορούν να αποστέλλονται μόνο μία φορά την ημέρα.