«Χρειαζόμαστε 4 αγκαλιές τη μέρα για να επιβιώσουμε, οκτώ αγκαλιές την ημέρα για να συντηρηθούμε και δώδεκα αγκαλιές την ημέρα για να αναπτυχθούμε», έχει πει η αμερικανίδα ψυχοθεραπεύτρια Virginia Satir. Και οι επιστήμονες, όσο και η αίσθηση που αποκομίζουμε μετά από μια ζεστή αγκαλιά με ένα αγαπημένο μας πρόσωπο, φροντίζουν να το αποδείξουν με χειροπιαστά στοιχεία, τα οποία συγκεντρώνουμε παρακάτω. Προσφέροντας μια ισχυρή ώθηση ευεξίας, οι αγκαλιές είναι ένας ολιστικός τρόπος θεραπείας των παρενεργειών που προκαλούνται από ασθένειες, μοναξιά, άγχος και πολλά άλλα. Έρευνες έχουν αποδείξει τα καταπληκτικά οφέλη για την υγεία από το αγκάλιασμα, ένα απαλό, μαγικό φάρμακο, που βοηθά στην αποκατάσταση του νου, του σώματος και του πνεύματος. Με μια προτροπή: Αγκαλιάστε περισσότερο, κάνει καλό.
  • Η αγκαλιά νικά την κατάθλιψη. Και όχι μόνο: Η μοναξιά, ο θυμός και κάθε αρνητικό συναίσθημα καταπολεμάται από την οξυτοκίνη, την ορμόνη που παράγει ο οργανισμός μας όταν αγκαλιαζόμαστε. Παράλληλα, αυξάνονται τα επίπεδα σεροτονίνης, της «ουσίας της ευτυχίας».
  • Η αγκαλιά τονώνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Η ήπια πίεση που επιτυγχάνεται με την επαφή του στέρνου μας με αυτό κάποιου άλλου και το συναισθηματικό φορτίο που αυτή δημιουργεί ενεργοποιεί τον θυμοειδή αδένα του εγκεφάλου, ο οποίος ρυθμίζει και εξισορροπεί την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων. Τα οποία με την σειρά τους φροντίζουν να μας κρατούν υγιείς. Η αύξηση της αιμοσφαιρίνης, άλλωστε, που επιτυγχάνεται με την αγκαλιά ενός αγαπημένου προσώπου βοηθά στην μεταφορά του οξυγόνου στον οργανισμό και την επούλωσή του μετά από μία ασθένεια. Είναι ένα απαλό, μαγικό φάρμακο.
  • Η αγκαλιά κρατά την καρδιά υγιή. Η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων. Επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει πως ο εναγκαλισμός μπορεί να μειώσει την πίεση και επομένως να μειώσει τον κίνδυνο αυτό.
  • Η αγκαλιά βοηθά τις σχέσεις μας. Μπορεί η αγκαλιά να αποτελεί έκφραση και απότοκο της καλής μας σχέσης με τον/την σύντροφό μας, αλλά το ίδιο ισχύει και αντίστροφα: Οι συχνές αγκαλιές, που παράγουν τις ορμόνες της σεροτονίνης και της ντοπαμίνης, βοηθούν στην διατήρηση της αρμονίας μεταξύ δύο συντρόφων και το χτίσιμο μιας καλής σχέσης.
  • Η αγκαλιά τονώνει την αυτοπεποίθησή μας. Διότι δεν αποτελεί μόνο δείγμα της αγάπης κάποιου άλλου προς το πρόσωπό μας, αλλά μας βοηθά και εμάς τους ίδιους να αγαπήσουμε τον εαυτό μας. Από την στιγμή που γεννιόμαστε, άλλωστε, λαμβάνουμε την αγάπη των γονιών μας κυρίως μέσα από το άγγιγμά τους, κάτι που μας επιβεβαιώνει ότι την αξίζουμε. Αυτό, λένε οι επιστήμονες, «εγγράφεται» στα κύτταρά μας και οι αγκαλιές καθ” όλη την διάρκεια της ζωής μας, μας θυμίζουν αυτή τη σύνδεση του σωματικού επιπέδου με την ικανότητα να αγαπάμε τον εαυτό μας και να τον εκτιμάμε.
  • Η αγκαλιά βοηθά το νευρικό σύστημα. Συγκεκριμένα, η γαλβανική απόκριση της επιδερμίδας μας σε μια αγκαλιά αποδεικνύει την αγωγιμότητα του δέρματός μας, του οποίου η υγρασία και το ηλεκτρικό φορτίο μπορεί να μεταβληθεί και να εξισορροπηθεί χάρη σε ένα άγγιγμα.
  • Η αγκαλιά μας μαθαίνει να δίνουμε και να παίρνουμε. Πάντα χρειάζονται δύο (τουλάχιστον) για μια αγκαλιά, κάτι που μας μαθαίνει με τον πιο άμεσο τρόπο πως όταν δίνουμε, αυτόματα παίρνουμε. Ουσιαστικά, η αγκαλιά μας διδάσκει πως η αγάπη είναι ένα συναίσθημα που… ρέει σε διπλή κατεύθυνση.
  • Η αγκαλιά μας απελευθερώνει. Το δέρμα είναι το μεγαλύτερο όργανο του σώματός μας και ο σημαντικότερος συλλέκτης δεδομένων του εγκεφάλου μας. Όταν αγκαλιάζουμε κάποιον, σταματάμε αυτόματα να σκεφτόμαστε οτιδήποτε άλλο: Η ενέργεια της αγκαλιάς μας κατακλύζει, μας αποσυνδέει από τις σκέψεις μας και μας επιτρέπει να επικεντρωθούμε στα συναισθήματά μας. Έχετε παρατηρήσει πως κατά την διάρκεια της αγκαλιάς μπορείτε να ακούσετε τον χτύπο της καρδιάς σας και να εστιάσετε στην αναπνοή σας; Αυτό συμβαίνει για παράδειγμα και όταν διαλογιζόμαστε ή όταν γελάμε – όλα τα παραπάνω αποτελούν διαδικασίες που μας βοηθούν να αφεθούμε στη στιγμή και να νιώσουμε καλύτερα.
  • Η αγκαλιά μπορεί να μας βοηθήσει με τις διαταραχές ύπνου. Είναι σημαντικό να έχει το σώμα μας την ξεκούραση που χρειάζεται . Η έλλειψη ύπνου μπορεί να επιφέρει έναν μακρύ κατάλογο δευτερογενών ζητημάτων υγείας που διαταράσσουν τη φυσιολογική λειτουργία του σώματός μας.Η αίσθηση της αγκαλιάς μπορεί να βοηθήσει να χαλαρώσουν τα νεύρα μας και να μας προσφέρει έναν γαλήνιο ύπνο.
    Εάν δεν έχετε σύντροφο, μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι η απαλή πίεση μιας κουβέρτας μπορεί να λειτουργήσει σαν υποκατάστατο παρέχοντάς μας μια ασφαλής και αποτελεσματική θεραπεία για την αϋπνία.
    Όταν το σώμα μας είναι πλήρως ξεκούραστο από τον αναγκαίο βαθύ ύπνο που χρειάζεται, οι ορμόνες μας συνεργάζονται και υποστηρίζουν τη γενική υγεία μας