Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου, 2024
ΑρχικήΑΜΥΝΑΠτώση Canadair στην Κάρυστο: Νεκροί οι δύο πιλότοι - Τριήμερο πένθος στις...

Πτώση Canadair στην Κάρυστο: Νεκροί οι δύο πιλότοι – Τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις

Eπιχειρούσε στην κατάσβεση της φωτιάς που καίει για τρίτη ημέρα στην περιοχή της Εύβοιας.

 

Νεκροί είναι ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του Canadair που κατέπεσε στην Κάρυστο το μεσημέρι της Τρίτης (25/07),  ενώ επιχειρούσε στην κατάσβεση της φωτιάς που καίει για τρίτη ημέρα στην περιοχή της Εύβοιας.

Στην ανακοίνωσή του το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας αναφέρει«Την Τρίτη 25 Ιουλίου 2023 και ώρα 14:52 αεροσκάφος τύπου CL-215 της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης, κατέπεσε, κατά τη διάρκεια αεροπυρόσβεσης, στον Πλατανιστό Ευβοίας με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη, Σμηναγού (Ι) Χρήστου Μουλά, 34 ετών και του συγκυβερνήτη, Ανθυποσμηναγού (Ι) Περικλή Στεφανίδη, 27 ετών».

O Ανθυποσμηναγός (Ι) Περικλής Στεφανίδης

O Σμηναγός (Ι) Χρήστος Μουλάς

Τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις

Mε απόφαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια, κηρύσσεται τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις (από 25 έως 27 Ιουλίου 2023) για την απώλεια της ζωής, εν ώρα καθήκοντος, των Αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας και χειριστών του πυροσβεστικού αεροσκάφους CL-215, το οποίο επιχειρούσε στην Εύβοια.

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, δήλωσε: «Η απώλεια της ζωής των Αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας και χειριστών του πυροσβεστικού αεροσκάφους, εν ώρα καθήκοντος και ενώ επιχειρούσαν να προστατεύσουν τις ζωές και τις περιουσίες των πολιτών, όπως και το περιβάλλον της πατρίδας μας, προκαλεί βαθύτατη θλίψη.

Η σκέψη μας βρίσκεται στις οικογένειές τους και στους συναδέλφους τους, στους οποίους απευθύνουμε τα πλέον ειλικρινή μας συλλυπητήρια».

Πώς έγινε η συντριβή του αεροσκάφους

Λίγο πριν από τις 15:00 το μεσημέρι της Τρίτης (25/07), σημειώθηκε πτώση αεροσκάφους Canadair που επιχειρούσε στο μέτωπο της πυρκαγιάς στον Πλατανιστό Καρύστου, στην Εύβοια.

 

Πρόκειται για ένα CL–215 της Πολεμικής Αεροπορίας με πλήρωμα 2 χειριστές, της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης. Σύμφωνα με την Πολεμική Αεροπορία, η πτώση του αεροσκάφους έγινε στις 14:52.

Όσον αφορά την πτώση του Canadair, το αεροσκάφος -όπως αναφέρουν οι τελευταίες πληροφορίες και με βάση το οπτικό υλικό- τη στιγμή που έκανε την προσβολή της φωτιάς στον Πλατανιστό Καρύστου και στη φάση της άφεσης του νερού, προσέκρουσε με το δεξί φτερό σε δέντρο, αποκόπηκε ο δεξιός πλωτήρας, γεγονός που αύξησε τη δεξιά κλίση του αεροσκάφους, και προσέκρουσε στο έδαφος.

Αμέσως έσπευσαν στο σημείο το πυροσβεστικά οχήματα που επιχειρούσαν στην περιοχή.

Αεροναυπηγός εξηγεί τι έφταιξε για τη συντριβή του αεροσκάφους

Ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, αεροναυπηγός και εκδότης του περιοδικού «Πτήση», μιλώντας στην ΕΡΤ, έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με τι μπορεί να έχει συμβεί με το αεροσκάφος. «Τα συγκεκριμένα αεροπλάνα (CL–215) δεν έχουν σύστημα εκτίναξης ή διαφυγής και ότι η καλύτερη ελπίδα για τους χειριστές σε περίπτωση που συμβεί κάτι, είναι να επιχειρήσουν αναγκαστική προσγείωση έστω και σε ανώμαλο έδαφος, όπως συνέβη το 2015 στη Λακωνία και το 2016 στα Δερβενοχώρια» είπε αρχικά.

«Παρ’ ότι η εικόνα που βλέπουμε, δυστυχώς δεν δίνει πολλές ελπίδες, είναι σημαντική, καθώς δείχνει τον πλωτήρα (το βοηθητικό εξάρτημα του αεροπλάνου, το οποίο τον βοηθά στην προσθαλάσσωση για να μην ακουμπήσει το φτερό κάτω) να ακουμπά στις κορυφές των δέντρων. Άγνωστο, ωστόσο, είναι τι συνέβη προηγουμένως και η τροχιά του αεροπλάνου το οδήγησε μέσα στο εδαφικό ανάγλυφο», επεσήμανε ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης.

«Από εκεί και ύστερα, δεν υπήρχε ούτε χρόνος αλλά κυρίως ούτε χώρος ελιγμών και αμέσως μετά τη ρίψη, επειδή το αεροπλάνο ελαφρώνει, εκτινάσσεται στον αέρα και λαμβάνεται κι αυτό υπόψη για το πώς μπορεί να ακολουθήσει μετά η τροχιά του ιπτάμενου μέσου» πρόσθεσε.

Όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο αποφασίζεται το ύψος που θα γίνει η ρίψη, απάντησε ότι «η εκπαίδευση των πιλότων γίνεται βάσει προδιαγραφών. Δηλαδή, υπάρχει ένα σημείο εισόδου στην περιοχή της φωτιάς και ένα υπολογιζόμενο σημείο εξόδου.

Πριν γίνει η ρίψη, τα αεροπλάνα περνούν από πάνω και κάνουν επιθεώρηση του χώρου, ιδιαίτερα αν είναι η πρώτη φορά η πρώτη ρίψη της ημέρας μετά την υδροληψία. Αποτελεί θέμα εμπειρίας, συνθηκών και βέβαια όλα γίνονται με γνώμονα την ασφάλεια. Είναι απόφαση του πιλότου μέχρι τι βάθος θα κατέβει για να κάνει τη ρίψη, χωρίς να υπάρχει κάποιο σύστημα ή κάποιο άλλο βοήθημα, δυστυχώς».

 

RELATED ARTICLES
- Advertisment -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Recent Comments